עמוד הבית נושאים אחרונים הודעות אחרונות חיפוש faq לאתר עושים תקשורת  

מגמת מדיה ופרסום Forum



הרשמה | שכחת את סיסמתך   open id
Messages in this topic - RSS

עמוד הבית » פורום מגמת מדיה ופרסום » פרסום ויראלי

הפורום הינו מקצועי ומיועד למורים
|
16/03/2014 17:11:37

ורד אורגיל
ורד אורגיל
Moderator
Posts: 1467
ראית את הסרטון החמוד על... אז זהו, זה לא סרטון, זו פרסומת שהתחפשה לה.
https://www.youtube.com/watch?v=IpbDHxCV29A
על סדרת סרטונים ויראליים שהם בעצם פרסומות בכתבה המעניינת הבאה:

פרסומות בתחפושות: ושלא יעבדו עליכם
משווקים יעשו הכל כדי שנראה את הפרסומות שהם מייצרים. הם אפילו ינסו להסוות אותן כ"לא פרסומת" כדי שנצפה בהן עד הסוף. לקראת פורים אנחנו חושפים בפניכם את הדרכים, שבהן המפרסמים עובדים עליכם בעיניים. הקמפיין שהתחפש - התחקיר הפורימי המלא
ערן יסעור פורסם: 16.03.14 , 08:22

אם אתם אחד מ-20 מיליון הצופים מרחבי העולם, שצפו והתרגשו מסרטון הוידאו, שמראה לכאורה זוגות שלא נפגשו מעולם ומתנשקים לראשונה – ומול המצלמה, אז יש לנו שתי מילים להגיד לכם: עבדו עליכם. סליחה, בעצם שלוש מילים: עבדו עליכם בגדול.

הקמפיין הכה מדובר לא היה תמים, והאחים והאחיות לנשק (או לנישוק) עשו זאת בשירותיה של חברת אופנה (שבכוונה לא נגלה את שמה כדי לא לתת לה במה פרסומית נוספת), שהלבישה את כל המשתתפים בסרטון בבגדיה, ויצרה מסע פרסום ויראלי - כזה שעובר מפה לאוזן - כדי לחשוף את הדגמים ואת העיצובים שלה בפני עשרות מיליוני צופים ברחבי העולם.

למה היא עשתה זאת? מכמה סיבות:
ראשית, צרכנים הפכו למשועממים. כשבכל שעת צפייה בטלוויזיה יש 10-5 דקות של פרסומות, וכשפרסומות תוקפות אותנו מכל עבר - צרכנים מפתחים עור עבה ונותנים לפרסומות לעבור לידם מבלי שבכלל יצפו בהן. סרטון כזה, שלא נראה כמו פרסומת, הוא מעניין ומסקרן וגורם לצרכנים לצפות בו.

שנית, מחירי רכישת זמן הפרסום הפכו למפלצתיים. מאד יקר לרכוש כיום זמן פרסום בטלוויזיה, בעוד שפרסום ויראלי ופרסום מפה לאוזן - הוא חינם. במיוחד כשמדובר בסרטון שאורכו יותר משלוש דקות.

ושלישית, פרסומת ויראלית יוצרת לעתים המון יחסי ציבור, שפרסומת רגילה לא נהנית מהם. כך למשל, "חשיפת" סרטון הנשיקות כפרסומת גרמה לעיתונים רבים בכל העולם לדבר עליה, שלא לדבר על סטטוסים בפייסבוק וכתבות ב-ynet...

אבל חברת האופנה וקמפיין הנשיקות שלה לא היו הראשונים "להמציא" את הגלגל. בשנים האחרונות יותר ויותר משווקים נוקטים בשיטה הזו כדי ליצור עניין וחשיפה למסרים השיווקיים שלהם. רוצים דוגמאות? בבקשה.

לפני מספר שנים שטף את האינטרנט הסרטון הבא, המתאר קבוצה של צעירים, שמצאו דרך "ללכת על המים":
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4498899,00.html
0 קישור קבוע (Permalink)
|




Powered by Jitbit Forum 7.1.4.0 © 2006-2011 Jitbit Software